19 Haziran 2012 Salı

Ballıkayalar'da Piknik

Günübirlik Ballıkayalar pikniği için yağmur beklentisi olan bir pazar günü yola çıktık. Mangal için gerekli teçhizat da hazırdı yiyecek-içecekler de... Ballıkayalar'a D-100 boyunca Gebze'ye gidecek şekilde gidiyorsunuz. Gebze'de yeşil tabelayla gösterilen otoyol tabelalarına aldanmadan devam ederseniz sağa doğru Ballıkayalar tabelasını göreceksiniz. Tavşanlı köyü tabelası da aynı işe yarar çünkü Ballıkayalar'a Tavşanlı küyünden geçip de gideceksiniz. Son ihtiyaçlarımızı da Tavşanlı köyünde tamamlayıp Ballıkayalar'a ulaşıyoruz.

Araba parkı için 12 TL ödüyoruz, onun dışında bir giriş parası istenmiyor (Nisan 2012). Dere suyunun biriktiği göletin kenarındaki bankların yarısını yandaki restoran işgal etmiş, kalan yarısı da piknikçilere ayrılmış. Yürüyüş yapmak istemeyenleri, yerleştiğimiz bankta eşyaların başında nöbetçi olarak dikip önce vadinin sağ tarafına yürüyüşe geçiyoruz. Ballıkayalar yürüyüşten ziyade kaya tırmanışı yapanların ilgi gösterdiği bir alan. Rotaların her birine de isim verilmiş. (Salkım söğüt, Zangoç, Kısa ama Sert, Ejder Pençesi vs.)

Dere biraz fazla gür aktığından biz de dere geçmeye uygun ayakkabı giymediğimizden yamaçları tırmanıyoruz. Manzara çok etkileyici. Vadi boyunca akan dere ve etraftaki dik yükseltileri uzun uzun izleyebilirim. Yeni açmış çiçekler de vadiyi güzel süslemiş. Sağ taraf kısa bir yerde bitiyor. Geri dönüp bu sefer göletin üstündeki köprüden karşıya geçip sol tarafta ilerliyoruz. Çalı çırpı arasındaki patikalardan geçip tırmanıyoruz. Bu tarafta daha fazla kaya tırmanıcısı var. Manzara yine çok güzel. Aslında arka taraftan patikaları takip edip vadinin ucuna gitme şansı da varmış ama hepimiz çok açız. Geri dönüp mangalı hazırlıyoruz. Bu arada gökyüzü kararıyor, yavaş yavaş masa üstündekileri kaçma pozisyonuna getiriyoruz. Yağmurla beraber de yandaki şemsiyenin altına kaçıyoruz. Yağmur, ardından dolu... Bardaktan boşanırcasına yağıyor. Hava durumuna bakıp yağmurluk almak iyi fikirmiş. Birazdan yağmur dinince kaldığımız yerden devam ediyoruz. Piknikçilerin çoğu da kaçmış zaten.

Haftasonları kalabalıklara teslim olan Ballıkayalar bugün daha boştu zaten, yağmurla beraber iyice çekiliyor kalabalıklar. Yeme içme faslını bitirince dönüş yoluna geçiyoruz. Havalar ısınsın da bir daha gidelim...

Fotoğraf Listesi:

1- Vadiye yukarıdan bakış
2- Yağmur sonrası 45 derece
3- Yağmurun sonlarını izlerken.